Followers

Tuesday, December 6, 2011

Kemalangan Bernilai RM12 Juta [Waaa…. @_@]

Waaaaa… Dahsyatnya… Ini semua kereta kesukaan cik kikin, lagi-lagi yang skyline tu… Ok, dianggarkan kerosakan minimum adalah 300 juta yen atau duit Malaysia tu agak-agak dalam 12juta!! Wawwweeeeee~

Lokasi Kemalangan:

Yamaguchi, Jepun menuju ke Hiroshima, Jepun

 

Kereta super dewa mahal yang terlibat:

8 Ferrari, 3 Mercedes-Benz, 1 Lamborghini, 1 Nissan Skyline and 1 Prius..

Konvoi-konvoi jugak, tapi biasanya konvoi ni kena la slow.. Tapi disebabkan kereta diorang ni mahal belaka, takkan nak buat bersiar-siar je kan?.. Nah, dapat la… Best kan?

Menurut polis, kemalangan dipercayai berpunca dari salah seorang
pemandu Ferrari yang cuba menukar lorong tetapi terlanggar
pembahagi jalan.


"Ketika itu konvoi berkelajuan 140-160 km/j. Akibatnya kereta
belakang melanggar Ferrari berkenaan."


Namun, tiada kecederaan serius dilaporkan tetapi lebuh raya itu
terpaksa ditutup selama enam jam selepas kemalangan.

Tapi tengok kelajuaan tu macam tak padan je dengan kete macam tu? Biar benar? Ke lebih laju daripada itu? Tapi kalau konvoi, mesti la kena slow… aiyaa..

Nota: Cik Kikin tak suka kereta daripada luar negara, masuk ke Malaysia, tapi bawak kereta macam haram! Pikir-pikirlah sendiri.. :)

No comments:

Post a Comment

Thanks for leaving a comment. If you have a question, I can get back to you so much quicker and easier if you email me...my address is on my sidebar. Thanks! And Remember.. BE NICE!